donderdag 27 augustus 2015

Tijd begint te dringen.

Maandag moeten we de sleutel van het appartement inleveren. Maar het huis is verre van af. Zo hoorden we vandaag dat de schoorsteen nog tot midden volgende week op zich laat wachten. Tot dan geen warm water dus. Maar niet alles is kommer en kwel. Vandaag ben ik met de vloer begonnen. Maar ik werd steeds onderbroken. Dus rond 15:00 lagen er nog maar 2 rijen, maar wel aan elkaar gelijmd en recht en zonder grote spleten. Als dit droog is kan ik meters maken. Hoop ik. Tussendoor hebben de mannen van Jack Coolen (en mijzelf) het bad naar de badkamer gedragen. Het was nog een hele bevalling. Daarna hebben we de douchewand geprobeerd, maar die ging met geen mogelijkheid door het trappengat. Hebben wij weer. Dus die gaan we een keer via het raam doen. Toen de vloer 'klaar' was, heb ik de wastafel onder handen genomen. De eerste laag Coprox was niet helemaal dekkend, dus daar wou ik een 2de laagje overheen hebben. Meteen ook een spiegel onder handen genomen. Van een lelijk '70's relikwie, naar een modern, betonnen uiterlijk. Dat hoop ik althans. Morgen zien we het resultaat. Na het feestje van ons nichtje heb ik de kleine slaapkamer leeg gemaakt. Daar moet binnenkort ons bed komen te staan, dus dan is het wel handig dat er geen gipsplaten meer liggen.

Enne, vandaag 1 euro verdiend met de zonnepanelen. Morgen hopelijk een stuk meer (7-8 keer zoveel hopelijk).

Het bad staat er. Wat een zwaar ding. Hij moet wel nog een stuk 
richting raam, maar zo kan ik er nog bij om de steenstips te lijmen.

De vloer. Wat een voortgang.

Deze is best aardig gelukt, behalve dan dat de plank een stukje gebroken 
was bij het zagen. Wat houtlijm er tussen (en tijdelijk wat tape) en je 
ziet er straks niks meer van.

De spiegel. Hij/zij lacht want een make-over is altijd fijn.

Nu nog drogen.

Wastafel moet ook drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten