dinsdag 25 augustus 2015

Zonnepanelen.

Vandaag waren de jongens van Jack Coolen er weer om de CV ketel en de ventilatie aan te sluiten en om de zonnepanelen te leggen. Mijn vader en ik heb ze flink meegeholpen. Het is niet helemaal gelukt omdat ze niet de goede spullen bij zich hadden om de dakdoorvoer te maken. En bovendien werd het dan wel erg laat, want om 16:30 hadden we 2/3 van de panelen er op liggen.

Wel weer een domper, de schoorsteen voor de CV en ventilatie komt op zijn vroegst volgende week pas omdat deze nog gemaakt moet worden. Dus als we verhuisd zijn, hebben een een paar dagen geen warm water. Valt mee te leven denk ik.

Eerst nog wat schoongemaakt en aan de wastafel gewerkt. Ik had 
de helft van mijn bestelling binnen gekregen, dus ik kon maar 
1 waskom afmaken. Ik mis nog alle sifons en 2 afvoeren.

Afvoer er in. Deze kun je straks dicht drukken en weer open drukken. 
Dus geen hendeltjes ofzo.

Zo staat ie er op.

Klemmen voor de zonnepanelen zijn klaar. Bedankt Anouk!

Ik heb ook de relingen al voorbereid. Zo hoeven we op het dak alleen 
wat boutjes aan te draaien en niet met klein spul moeten klooien.

Steiger van Jack. Staat al beter dan die van Koenen.

Eerste klem er op. Was even spannend.

De eerste rij klemmen. Klaar voor de reling.

Alle relingen op het dak.

De eerste 5 panelen.

Tot zo ver zijn we gekomen.

Netjes naast elkaar.

Dit stukje doen we morgen.

Nog wat foto's van de installatie. Hier de ventilatie. Dat had ik 
eigenlijk ook wel zelf kunnen doen.

Condens afvoer van de ketel(s).

Van boven. Er is nog plek zat voor nog een keer 30 panelen. Alleen 
jammer dat je voor de stroom die je teveel opwekt maar 7 a 8 cent 
per kWh krijgt, terwijl je wel 23 cent moet betalen. Maar wel mooi 
plek om straks een zonneboiler aan te leggen.

3 opmerkingen:

  1. Was leuk vandaag, lekker klussen op het dak en geen last van hoogte vrees..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was leuk vandaag, lekker klussen op het dak en geen last van hoogte vrees..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha. Was toch fijn dat je mee kon helpen.

    BeantwoordenVerwijderen