maandag 3 augustus 2015

Keuken, Ikea...

Zondag hebben we niet veel gedaan. Eerst ben ik gaan fietsen en daarna zijn we gaan wandelen. Onze ex-buuf in Veldhoven was jarig, dus daar zijn we ook even geweest. En 's avonds had ik niet veel zin meer.

Ik had al een paar keer gekeken naar de afvoer in de keuken. Deze was vies en paste niet op de afvoer in de keuken. Het scheelde net een paar cm, maar daar moest ik toch weer een oplossing voor zoeken. Toen we bij Ikea waren om een extra lade te kopen, zag ik dat de afvoer in hun keukens waarschijnlijk wel zouden passen op onze wasbak. De diameter leek gelijk en het sifon was klein en goed weg te werken in het kastje, in tegenstelling tot de leidingen die we bij de keuken gekregen hadden. Daarvoor moest bijna een half kastje opgeofferd worden. En met 15 euro val je geen buil aan zo'n Ikea setje. Ik zag toen op de website dat ze ook een afvoerputje bediend vanaf het keukenblad hadden, zodat je niet met je handen in het vieze water hoeft als je dit wil laten weglopen. Al wat daarvoor nodig was is een 25mm gat in het keukenblad. Dat ook maar aangeschaft, 12.50 is ook weer de wereld niet. Bij thuiskomst bleek dat het allemaal erg goed paste. Zou onze keuken van Ikea komen, of is er een universele maat voor afvoerputjes? Geen idee. Het gat voor de bediening moet ik nog boren. Ik moet even kijken of daarvoor een diamantboor nodig is, of dat een oude speedboor ook voldoet. Daarna kan ik die natuurlijk wel weggooien, maar ik heb wel een paar botte boren die ik kan op offeren. En om de kraan aan te sluiten heb ik ook weer verloopjes nodig. Het zou ook eens een keer de eerste keer passen he?

Putjes aangesloten.

En de afvoer ook. Ik moet nog een mooier verloopje kopen, deze is van 
70->40mm en de leiding van Ikea is 50mm. 

Nee, dit is geen zonsondergang, maar de maan.

1 opmerking: