maandag 17 augustus 2015

Wastafel, deel 1.

Vandaag wou ik aan de wastafel beginnen. Dus ik had een plank MDF laten zagen zodat deze bijna op maat was en in de auto pastte. Dus 's avonds ben ik gaan zagen. Eerst een aantal stukken in verstek gezaagd en deze aan elkaar gelijmd. Daarna heb ik nog wat verstevigingen gemaakt, want de MDF plaat die ik gekocht had was maar 12mm dik. Dat had natuurlijk een reden, want de bovenfrees die ik had voor 45 graden hoeken was maar 15mm hoog, dus daarmee kan ik geen hoeken maken aan een 18mm dikke MDF plaat. Ik heb dan wel het merendeel met de invalzaag gedaan, maar een aantal hoekjes moesten met de bovenfrees.

Daarna nog wat kleine dingetjes gedaan, wat hoekjes dicht gemaakt, opgeruimd, de douchecel een beetje gefatsoeneerd en de vloer nog wat afgewerkt.

Het is droog nu, dus zo blijft het. Het wordt wel nog iets donkerder 
als ik de coating er op smeer.

Plankjes in verstek.

Aan elkaar lijmen.

De wastafel staat niet teveel in de weg zo hoop ik.

Best groot. Hopelijk kan de deur nog open, haha.

Staat de kraan niet te hoog? Even passen.

Volgens mij staat ie perfect. Nog een beetje afwerken in de Coprox 
zetten. De tegel blijft, misschien wordt die iets lager.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten