maandag 24 augustus 2015

Installatie CV ketel.

Normale routine, 22:30 terug naar het appartement lopen en rond 23:00 het blog updaten. Alleen vandaag was ik al om 08:30 in het huis want de jongens van Jack Coolen kwamen de CV ketel installeren. Ik zelf heb eerst de loodgieters wat geholpen en daarna materialen gaan halen. Ik moest nog een zak Coprox hebben en wat bouten om de wastafel mee vast te zetten. Verder niet echt veel gedaan. ja, veel gevloekt, want ik was bezig met de nisjes in de douche. Deze moesten afgewerkt worden, maar dat ging niet zoals ik wou. Telkens stootte ik wel ergens tegenaan waardoor ik daar weer opnieuw alles glad moest strijken. Zo frustrerend. Anyways, ik hoop dat het er een beetje uitziet als het opgedroogd is. Anouk heeft weer dozen ingepakt en klemmen gemaakt voor de zonnepanelen. De ketel is niet helemaal aangesloten, er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren, dat wordt morgen gedaan.

Dit was de kleinste doos van de 2. Wat een apparaat!

Hier hangen ze naast elkaar. Een conventionele HR CV ketel en een 
Lucht/water warmtepomp van Itho Daalderop. De warmtepomp kan 
ook koelen, dan stuurt ie in plaats van warm water, koud water door 
de vloerverwarming. Zo kunnen we ongeveer 3C koelen in de zomer. 
Dat moeten we dus volgend jaar uitvinden, want ik gok dat het dit 
jaar niet echt meer nodig zal zijn.

Er is net genoeg ruimte voor alle leidingen.

Mijn kunstwerk.

Wasmeubel hangt ook al. Nu is het wachten op de afvoeren enzo. Er 
moet wel nog een extra laagje op gesmeerd worden.

De 2 ketels naast elkaar. Het zoldertje staat nu echt vol.

Leidingwerk. Koper is drinkwater en gas, die andere zijn voor de verwarming. 
Wat al die aftakkingen (ook onder de ketels) doen weet ik niet, dat moet ik 
nog navragen. 

Expansievat hangt ook al.

En de verdeelunit aangesloten (bijna). Ik vind die bochten wel een beetje vreemd, 
maar het zal wet het meest efficiĆ«nt zijn op deze manier. Niet dat ze die 
verdeelunit in een versie hebben met de aansluitingen aan de andere kant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten