vrijdag 28 augustus 2015

Laatste update...

…met foto's. Denk ik. Morgen gaan we een hele hoop spullen verhuizen, dus ik denk dat ik dan geen computer meer heb om foto's op te bewerken. In ieder geval niet eentje die ik aan kan zetten en waar ik achter kan zitten. Om over internet maar te zwijgen.

Vandaag stond de vloer op de planning, die moest echt af. Maar 's morgens heb ik eerst de wastafel geschuurd en in de sealer gezet. Dan kon die lekker drogen terwijl ik met de vloer bezig was. Het ging niet zo snel als ik gehoopt had en weer een hoop onderbrekingen. Halverwege was de lijm op, dus moest ik weer naar de winkel. We hadden om 13:30 een afspraak met de verhuurder voor inspectie van het appartement, maar hij was veel te laat. En wij maar wachten, net alsof we tijd over hebben. Bleek ook nog dat voor zo'n inspectie echt alles uit het huis moet zijn "anders kunnen we niet zien hoe de staat is". Dus maandag weer een afspraak. Hopelijk is ie dan wel op tijd. Kunnen we wel meteen de sleutels afgeven, want we vroegen ons al af hoe dat had moeten gaan. 's Avonds is de broer van Anouk komen helpen. We zijn een heel eind gekomen met de vloer, maar het is nog niet af.

We zitten ook nog eens een beetje met het afval in ons haar, we hebben zoveel karton dat het niet meer in huis past. Maar buiten gooien vind ik ook weer zonde. Dus nu staat de hele glazen pui vol met deuren en karton. Niet een echt leuk aangezicht.

De lege slaapkamer.

De "betonnen" spiegel.

Best geinig. Eigenlijk moet hij nog geschuurd worden, maar ik ben 
bang dat ik er doorheen schuur.

Alvast een paar banen gelegd.

De opgedroogde wastafel.

En geschuurd.

En in de sealer.

En al half opgedroogd. Hopelijk droogt het helemaal zo mat 
op als sommige stukjes en blijft er niks glanzend.

De zonnepanelen doen hun werk. Ik was net te laat voor de 4600W 
piek. Maar bij vlagen kwam het vermogen boven de 4000W uit. 
Vandaag 22.1 kWh opgewekt, dus 5 euro. En dat terwijl ik een 
vloer aan het leggen was. Handig.

Bij de aanzuig voor de ketel merkte ik dat de vloer daar niet egaal 
was, er stak nog een stuk PUR boven uit. Dat vond ik natuurlijk niks, 
dus toen ik ermee klaar was, zat er een hoop beton rond en was het 
mooi vlak. Hopelijk is het niet heel erg dat dit moet drogen onder 
de vloer, want tijd om het te laten drogen hebben we niet.

Onze extra voorraad planken was op. Dus we moesten de vloer in 
het appartement kannibaliseren. Gelukkig hadden we hulp.

Hout en steen.

's Avonds om 23:00 ben ik maar opgehouden.

Er moet nog een paar meter gedaan worden. En die glasplaat 
staat ook in de weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten