woensdag 26 augustus 2015

Zonnepanelen leveren stroom.

Vandaag heb ik samen met mijn vader een een hulpje van Jack Coolen de zonnepanelen installatie afgemaakt. En daarna de steiger afgebroken. Omdat de kabels niet helemaal lang genoeg waren hebben mijn vader en ik deze aangepast zodat ze allemaal even lang waren en daarna de zonnepanelen aan de omvormer aangesloten. Dat was zo rond 17:30 klaar. Rond een uur of 19:00 hadden we maar liefst 0.5kWh opgewekt. Een hele 12 cent dus! Ik hoop dat het de komende dagen beter gaat, want daar doen we het niet voor. Maarja, de beste uren zijn van 12:00 tot 15:00, dus dat moet zeker lukken. Ondertussen hebben we ook nog een hoop verhuisd, waaronder 2 kasten. 's Avonds hebben Anouk en ik alle vloerplanken die nog over waren naar de overkant gebracht. Dan kan ik morgen een begin maken met de vloer, het is dan toch slecht weer.

Ze liggen er op. Niet helemaal recht, hoe verder we naar de voorkant 
kwamen, hoe schever de panelen kwamen te liggen. Maar we konden 
niet echt vinden waardoor dit kwam. Dus we hebben het maar zo laten liggen.

828 Volt komt er uit 1 string van 10 panelen. Zo heb ik 3 van 
die strings.

De omvormer ziet de panelen. Er komt alleen niet zoveel uit na 
17:00 (de tijd en datum staat hier nog verkeerd).

Samen met Anouk en mijn vader hebben we al 2 kasten verhuisd. En Anouk 
is daarna stug op en neer gaan wandelen met dozen en spul. We komen er wel.

Panelen vanuit ons appartement (wat binnenkort niet meer van ons is).

3 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie al ver. Ziet er netjes uit. Anouk als ik je helpen moet, laat maar weten As. zaterdag misschien??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou fijn zijn. We hopen dat er dan niet veel meer gedaan moet worden. Maar hulp is altijd welkom. Komt ons pap ook?

    BeantwoordenVerwijderen